Som konsument förväntar jag mig både ett gott bemötande och att dem man köper en tjänst av ska hålla en god ton och vara tillmötesgående.
Nu är det andra gången på två månader som två olika taxibolag varken kan hålla tider eller ha ett gott bemötande. Eskilstuna växer, inte bara i stadskärnan utan även på landsbygden. Jag förväntar mig att stadens taxibolag uppdaterar både adresser och olika typer av turer som kan komma att uppstå.
Att ringa ett taxibolag och antingen boka en tid för upphämtning eller få boka en tid och veta att inom en timme kommer bilen att komma, är det jag förväntar mig som konsument. Men så är inte fallet.
Sverige Taxi var det första bolaget som fick mig att tvivla på Eskilstunas utbud av taxiresor. Där den ena taxibilen kom 20 minuter sent vilket gjorde att vi avbokade den.
Tryggtaxi var bolag nummer två. Ringer och bokar en taxi och får veta att om en timme kommer taxin att vara på plats. När jag ringer efter en timme får jag veta att bilen är 40 minuter bort. Jag berättar att jag förväntar mig att de skickar en bil så snart det går, eftersom jag hade en inbokad tid. Till svar får jag att det är mycket körningar och avbokningar vilket gör att de bokar in andra där emellan.
Jag hade även berättat att om en bil skulle bli ledig tidigare var det okej att hämta oss. Som konsument blir jag allvarligt upprörd och irriterad på hur Eskilstunas taxibolag kan vara så orädda om sina kunder genom att inte vara tillmötesgående varken med ett bättre pris eller genom att ringa och säga att bilen blir sen. De borde inte ens boka in bilar om de inte har tid.