Kommunens e-tjänst står bara och "tuggar"

Hur länge ska Eskilstuna kommuns e-tjänst krångla, undrar skribenten. Skärmklippet är från kommunens sida för ansökan om ekonomiskt bistånd.

Hur länge ska Eskilstuna kommuns e-tjänst krångla, undrar skribenten. Skärmklippet är från kommunens sida för ansökan om ekonomiskt bistånd.

Foto: Annika Byrde (TT)/Skärmklipp från eskilstuna.se

Insändare2024-04-03 20:10
Det här är en insändare. Åsikterna i texten är skribentens egna.

Av olika orsaker så får jag försörjningsstöd varje månad. För att skicka in ansökan varje månad samt skicka in eventuella handlingar som behövs så ska jag använda den så kallade e-tjänsten. Här är problemet: Till och från så går det bara inte att logga in. Allt står bara och "tuggar", sen dyker ett meddelande upp att "något gått sönder".

Detta har pågått under minst sex månader men på den senaste tiden har det varit värre än någonsin. Både jag och min goda man har påpekat detta och får bara som svar att de vet om det. Det här en sak som bara måste fungera. Ingen annan myndighet har såna här problem.

Nu skulle jag vilja ha svar från ansvarig på dessa frågor:

  • Varför går det inte att logga in?
  • Vad görs för att åtgärda ett problem ni har vetat om under lång tid?
  • När kan vi märka någon slags förbättring?