Mälartåg – "Kundservice i världsklass"?

”Vi satsar på kundservice i världsklass” skriver Mälartåg i sin reklam. Peter Teubner är dock mycket besviken på företagets service och förseningar.

”Vi satsar på kundservice i världsklass” skriver Mälartåg i sin reklam. Peter Teubner är dock mycket besviken på företagets service och förseningar.

Foto: David Gagnert

Insändare2022-01-29 07:00
Det här är en insändare. Åsikterna i texten är skribentens egna.

Kära Mälartåg, jag är ganska förbannad! Jag reser en gång i veckan sträckan Strängnäs–Norrköping och i går var det andra gången på kort tid att jag missade anslutningen i Eskilstuna på grund av era förseningar.

Jag skulle ta tåget med avgångstid 6.41. Men innan tåget kom, anlände omkring 6.46 tåget som hade sin reguljära avgångstid 6.11 och jag hoppade i stället på detta tåg och anlände med försening klockan 7.11 i Eskilstuna. På perrongen i Eskilstuna stod Norrköpingståget, som också var försenat, kvar. Jag hastade trappan ner och sen upp, och hann precis fram men tågdörren stängdes framför min näsa.

Jag var tvungen att vänta nästan en timme i Eskilstuna och kom för andra gången för sent till min undervisning. På vägen till Norrköping läste jag i reklamtidningen RES: ”Vi satsar på kundservice i världsklass”. Man tar sig för pannan–vilken värld vi lever i!