Postnord har tappat allt servicetänk

Den som ansvarar för Postverkets logistik, bör snarast få ändrade arbetsuppgifter. Alternativt, lägg ner allt och överlåt hanteringen i helhet, till de som är kreativa, skriver Janne.

Den som ansvarar för Postverkets logistik, bör snarast få ändrade arbetsuppgifter. Alternativt, lägg ner allt och överlåt hanteringen i helhet, till de som är kreativa, skriver Janne.

Foto: Bertil Ericson/TT

Insändare2022-03-04 07:00
Det här är en insändare. Åsikterna i texten är skribentens egna.

Angående Postnord och varannandagsutdelning. I dag, måndag, kom på morgonen City Mail och på förmiddagen en blå Postnordbil, swishande förbi. Antagligen är det den som hanterar de lönsamma paketen.

Ett par timmar därefter, kom en likadan bil, med ett litet reklamblad och vanliga brev! I min ungdom kom brevbäraren, oberoende av väder, punktligt på sin cykel. Man kunde sätta in eller ta ut pengar på postsparbanksboken, skicka brev och få höra senaste nyheterna.

Att kontanthanteringen är borta är fårståligt, men servicetänkets raderande, är det inte. Att Postnord missat något väsentligt är tveklöst, eftersom det kommit in fler företag som delar ut post. Knappast miljömässigt!

I Mariefred hade brevbärarna just fått en elcykel, men då lade man ner postkontoret, samtidigt som invånarantalet hastigt ökade. Man drog även in på tömningen av de gula lådorna. Den som ansvarar för Postverkets logistik, bör snarast få ändrade arbetsuppgifter. Alternativt, lägg ner allt och överlåt hanteringen i helhet, till de som är kreativa.