Svar på insändaren "Vad är det för fel på våra matställen?" från tidigare i januari, författat av samma person som skrev den ursprungliga insändaren (och som efter publicering fick mottaga viss kritik gällande bilkörning bakfull och vad man egentligen ska ha för förväntningar på stadens matställen).
Tjugondag Knut, nu ska julen ut. Dans kring granen, konsumerar den sista julmusten i takt med avklädning av gran och in med pyntet i garderoben. Trött och sliten somnar jag på kvällen.
14 januari vaknar jag pigg och utvilad. På tidig eftermiddag sätter jag mig i bilen. Nyduschad och med rena kalsonger kör jag till matstället som nekade mig mat när jag inte kunde göra rätt för mig.
Går in och ber personalen om ursäkt för mitt förra besök. Erbjuder mig att betala maten som jag inte fick på grund av mitt eget slarv med koder: ”Mitt kort fungerar nu efter återställning av banken.”
Jag behöver inte betala den, säger en mycket vänlig person på andra sidan disken.
Beställer samma mat och ber att få betala direkt.
Utanför matstället står en snäll p-vakt och gör tummen upp till mig som har satt p-snurran på rätt tid.
Tänk vad lätt allt blir när man gör rätt för sig och inser vem som gjort fel och är ansvarig för det!