Van med telefonköer: "Tur man är pensionär"

Har numera tagit som vana att dokumentera väntetid i telefonköer och samtal med olika instanser efter virrvarret hos Telia, skriver signaturen "Fastnat i Telias nät"

Har numera tagit som vana att dokumentera väntetid i telefonköer och samtal med olika instanser efter virrvarret hos Telia, skriver signaturen "Fastnat i Telias nät"

Foto: FREDRIK PERSSON

Insändare2021-11-25 07:00
Det här är en insändare. Åsikterna i texten är skribentens egna.

Angående krönikan: "Eva Axelsson: Fast vid luren: I telefonkön kan ingen höra dig skrika" publicerad den 13 november.

Sade upp Telia abonnemanget.10 mars i år var sista dagen. Skulle enligt uppgift betala hela månaden och få överskjutande i retur. Gjorde så.

26 mars anlände en kreditfaktura på 593 kronor. Ringde för att lämna kontouppgifter så de kunde sätta in pengarna. Tog en timme och visade sig vara fel summa. Telia skulle återkomma med rätt summa.

6 maj anlände en faktura på 642 kronor. Nytt samtal på en timme. ”Nej, fel från vår sida ber om ursäkt” meddelade Telia. De skulle höra av sig angående summan de var skyldiga oss.

21 juli anlände påminnelsefaktura på 447 kronor från Telia. Nytt samtal på en timme. Skulle återigen återkomma med summan de var skyldiga oss.

5 augusti anlände ny faktura på 109 kronor. Åter samtal till Telia. Fel igen, det samtalet tog en och en halv timme. Åter skulle de höra av sig angående pengarna som vi väntat på sedan 10 mars.

8 september kom beskedet att vi skulle få 551 kronor i retur. Åter ringt och lämnat kontonummer. Besked skulle ta 14 dagar innan pengarna sattes in.

18 oktober anlände en påminnelsefaktura på 109 kronor. Åter samtal till Telia som återigen makulerade fakturan. Ställde frågan om pengarna som var våra satts in svar: ”Nej men ska ta 14 dagar från idag".

Det här plottret från Telia har tagit mig MINST sex timmar. Tur man är pensionär. Tror dessvärre inte det är sista samtalet med deras så kallade kundtjänst. Har gått tre fjärdedels år utan att vi erhållit våra pengar, bara en massa felaktiga fakturor.

Har numera tagit som vana att dokumentera väntetid i telefonköer och samtal med olika instanser efter virrvarret hos Telia.