Vi uppdaterar ständigt informationen

Vi upplyser om de tillfälliga rutiner som gäller till följd av Coronaviruset i ett flertal kommunikationskanaler. 
Skriver Sofia Wernersson, kommunikatör, kollektivtrafik, Region Sörmland.

Vi upplyser om de tillfälliga rutiner som gäller till följd av Coronaviruset i ett flertal kommunikationskanaler. Skriver Sofia Wernersson, kommunikatör, kollektivtrafik, Region Sörmland.

Foto: Marie Bremberg

Insändare2020-06-10 05:15
Det här är en insändare. Åsikterna i texten är skribentens egna.

Svar till insändaren "Bristande information om biljettköp på buss" publicerad den 8/6.

Hej Ted Hellstén!

Detta är ingen optimal situation för någon. Varken för er resenärer eller för oss. Vi tackar för din synpunkt, och arbetar med att ytterligare förtydliga och uppdatera informationen på vår hemsida. Vi upplyser om de tillfälliga rutiner som gäller till följd av Coronaviruset i ett flertal kommunikationskanaler. Informationen står att finna på vår startsida och på digitala skärmar ombord på våra bussar. Vi har annonserat i dagstidning, gått ut med informationen på Facebook och skickat puschnotiser i vår app. Samtliga lokaltidningar, P4 och SVT har gjort redaktionella inslag och vi uppdaterar informationen både i våra busskurer och som tryckt material i våra bussar.

Det är en svår situation för många resenärer, och det är fortfarande viktigt att den som reser har en giltig biljett. Våra kontrollanter jobbar ute i trafiken med att hjälpa våra resenärer och att kontrollera att alla har giltiga färdbevis. I denna speciella situation som råder med många ändrade förutsättningar och riktlinjer har de även fokus på att informera om Folkhälsomyndighetens direktiv till att minska trängsel och avråda riskgrupper från att resa kollektivt.

Våra kontrollanter följer folkhälsomyndighetens rekommendationer med att hålla avstånd och har samma regler att förhålla sig till som de flesta andra verksamheter. Det vill säga är de friska så jobbar dom, är de sjuka eller har symptom så ska dom stanna hemma.