Viktor Frisks satsning – startar sociala medier-byrå

Eskilstunaartisten Viktor Frisk har startat en contentbyrå. Målet är att bli landets främsta byrå inom sociala medier. "Det är väldigt tydligt att det är de nya generationerna som förändrar samhället", säger artisten till Resumé.

Eskilstunaartisten Viktor Frisk har startat en sociala medier-byrå som ska hjälpa företag att nå ut med sina budskap.

Eskilstunaartisten Viktor Frisk har startat en sociala medier-byrå som ska hjälpa företag att nå ut med sina budskap.

Foto: Stina Stjernkvist/TT

Kultur och Nöje2020-12-03 13:55

Den 25-åriga artisten började sin sociala medier-karrär med en modeblogg som 15-åring när han fortfarande bodde i Eskilstuna. Sedan dess har han fortsatt bygga upp sitt personliga varumärke. På Instagram har han över 350 000 följare och ingår ofta i olika slags kommersiella samarbeten.

I fjol drog han in 2,2 miljoner kronor i förvärvsinkomst, vilket tidningen tidigare avslöjat. Förutom att tjäna pengar på sociala medier föreläser han också om psykisk ohälsa och har turnerat med den nu nedlagda duon Samir & Viktor, berättade han i en tidigare intervju. Han har även varit sociala medier-chef på pr-byrån Mindmakers.

– Det är otroligt kul att vara en 90-talistentreprenör. Många säger att vi 90-talister är väldigt lata. Men jag älskar att jobba hårt och är givmild i varje samarbete jag gör, sade han då.

Nu startar han sociala mediebyrån Reach tillsammans med bland andra den tidigare kollegan Jennie Sinclair på Mindmakers, rapporterar tidningen Resumé.

Byrån har som uppdrag att hjälpa marknadsavdelningar att nå bredare med sina budskap i sociala medier med engagerande innehåll. Tanken är att de ska kunna koppla ihop företag med olika sociala medieprofiler. Där har flera redan samlats ihop tack vare bland annat Viktor Frisks stora nätverk.

Tidningen har sökt Viktor Frisk.

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!