I september 2020 beslutade Frölunda att ta bort indianen som klubbmÀrke.
NÀr det nya klubbmÀrket presenterades tidigare i Är, framtaget av en reklambyrÄ, blev protesterna starka.
Dels för att medlemmarna inte fĂ„tt vara delaktiga, men sjĂ€lva logotypen fick ocksĂ„ kritik â och till och med misstankar om plagiat, eftersom att det var snarlikt den förra alpinstjĂ€rnan Frida Hansdotters klĂ€dmĂ€rkes logotyp.
I stĂ€llet meddelade ordförande Mats Grauers att det nya klubbmĂ€rket skulle skrotas â mindre Ă€n 48 timmar senare.
I kvÀll röstades det nya klubbmÀrket fram bland tre olika förslag. Frölunda skriver pÄ Twitter att det vinnande mÀrket, förslag nummer tvÄ, fick 71 röster och vann med tre rösters övervikt före förslag ett.
Förslag nummer tre fick bara tvÄ röster.
Enligt GP tog det dÀrmed 580 dagar frÄn och med att klubben meddelade att indianen skulle bytas ut till att ersÀttaren spikades.